luni, 8 februarie 2010

despre materialism

Am constatat ca aparentele inseala dramatic. Oamenii par a fi draguri si placuti la prima vedere, ca dupa aceea, la un incident minor, sa-si arate adevarata fata. E valabil pentru mai toate categoriile sociale.
Ma gandeam cam ce-si doreste omul modern si am ajuns la o concluzie trista: bani, bani, bani. Societatea din ziua de azi se bazeaza pe un materialism ingrozitor. Foarte putini oameni nu sunt asa, si eu ma bucur ca am mostenit valorile familiei mele si ma numar printe acei putini.
De la aceasta lacomie a banului se ajunge si la zgarcenie, egoism si spirit critic prea pronuntat fata de ceilalti. E teribil sa te gandesti ca in jurul tau ai persoane care nu pot sa faca decat un lucru: sa se gandeasca la afacerile lor, la banii lor si sa te priveasca cu o superioritate crasa, criticandu-ti defectele. Asta o fac de fapt pentru ca se aseaza pe ei insisi pe un piedestal datorat averii lor mai mici sau mai mari. Si de aici declina zgarcenia, egoismul primitiv si multe alte mari probleme de personalitate.
As avea si o concluzie mai fericita: bucurati-va de cei nematerialisti cat de mult posibil, gasiti-va prieteni interesati de sufletul vostru, nu de buzunar, si incercati sa vedeti totul cu sufletul. Pentru ca intuitia si sufletul nu va mint niciodata.
Va urez nu la multi bani, ci la multe realizari morale si spirituale!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu